מי אמרה כטב"ם ולא קיבלה? טיפים מחיי היום יום עם הילדים

התקופה לא קלה, בלשון המעטה, 
האנרגיות מסביבנו, האיומים, החרדות, הדאגות, החדשות, כל זה מקיף אותנו וגם הילדים שלנו חווים את התקופה, וגם אם אנחנו ממש אלופות בלהסתיר ולהתנהג כרגיל הם מרגישים, הם מרגישים עלינו, הם הברומטר הכי רגיש ומדויק שיש לנו. אז מה אנחנו יכולות לעשות? איך
להתמודד עם המשימה הסזיפית היומ-יומית הזו? ריכזתי כאן כמה טיפים בשבילכן ובשבילי.
1.להתחבק, ללטף, להתכרבל, כל מגע פיזי שמחבר בנינו. אנחנו אוהבים לשכב כולם ביחד במיטה לצחוק, להשתולל, להתחבק, אבל יש אין סוף סיטואציות לזה. למה?

" אוקסיטוצין- הורמון האהבה, המופרש במצבים של קרבה ומגע פיזי מחבר, ומסייעת במצבים של לחץ וחרדה. הוכח כי האוקסיטוצין מגן על הגוף מפני השפעתם הרעילה של הורמוני הסטרס, ובעל פוטנציאל טיפולי בהפרעות הקשורות למתח"

2. משחקי דמיון , להיכנס לעולם שלהם, גם אם זה בהתחלה מרגיש לנו "בכוח". Fake it until you make it" . לייצר זמן עם הילדים, לשים את הטלפון בצד, ולשחק איתם משחקי דמיון שנכנסים לעולמם לגמרי, זה מנתק אותם ואותנו מהסיטואציה ומייצר לנו מרחב משותף מחבר של שקט ואהבה. אנחנו בנינו אוהל בשבת בבוקר משמיכות וכריות ומזרנים בסלון, נכנסנו לבפנים הילדים החליטו שזה מבצר, הבאנו בובות, סיפרנו סיפורים, הצלנו, נלחמנו, ומה שהתחיל "תיק" כפוי הפך למשחק שהצלחנו כולנו "לטבוע" בתוכו ולהנות.


 3. לדבר, לשתף, להקשיב. לשאול את הילדים איך הם מרגישים, אם יש להם שאלות, לתת לגיטימציה לכל רגש שעולה, לשקף אותו חזרה, לשתף גם ברגשות שלנו אותם, ולתאר להם מצבים דומים מעברנו, למשל: פעם אני גם פחדתי מ...ומה עזר לי להתגבר. ולהסביר שאנחנו פה בשבילם להביע כל חשש.

4. לצאת לשמש, לאדמה, לטבע (גם ליד הבית), ללכת יחפים, לנשום אוויר צח, חיבור לאדמה, לטבע, לאוויר, לשמש, מרגיע אצלנו רמות של סטרס וחרדה , כן גם אם לא בא לנו לצאת מהבית, אז בכוח.

5. להשתולל, להוציא אנרגיות, לקפוץ, לרוץ, אצלנו נגיד אנחנו אוהבים לשים מוזיקה בסלון ברמקול ולרקוד. מלחמת כריות במיטה, משחקים ספורטיבים, כל דרך שאתם והילדים מתחברים אליה להוצאות אנרגיות.

6. הילדים שלנו הם גלאי אמת מאוד רגיש. אל תשקרו להם, זה פוגע באמון שלנו מולם. תצאו מנקודת הנחה שהם רואים/מרגישים הכל. אם הם שואלים שאלות, תענו לעניין בהתאמה לגיל שלהם, אם אתן צריכות תלמדו על איך לתווך להם את המצב, אני עושה את זה הרבה. מבהירה לעצמי מראש איך לשוחח על הנושא, וזה מקל עלי כשעולות שאלות.

7. תשתדלו בשבילם ובשבילנו לשים זרקור על מה שטוב (ותמיד יש גם טוב), להיות כמה שאפשר בהווה, לזכור ולדבר את כל מה שיש לנו, וזה לא אומר לא להתייחס או לדבר על מה שקשה לנו. להפחית כמה שניתן בגורמי הסטרס (חדשות, טלוויזיה, טלפונים). לתכנן את הזמן הקרוב שלנו, כשאין ודאות תישארו צמודות לתכנון מה אני עושה היום, מבחינת אוכל, ילדים, עבודה, לא משנה מה. התכנון לזמן הקרוב שבשליטתנו מרגיע ונותן תחושת שליטה ורוגע.

 ובסוף, הדבר שאני משתדלת כמה שיותר בחיים שלי, להיות אהבה. מה הכוונה? להיות נדיבה, לבוא מהטוב, להפיץ אהבה ושפע ולא רק למי שטוב אלי, להכל ולכולם בלי שום תנאי מקדים, פשוט כי בסוף כולנו מחוברים והכל מחובר לנו. לסלק מהראש שלי את המחשבות שמפריעות לי לחיות בשלווה כל פעם שהם צצות, להגביר את האור בכל רגע שמתאפשר לי, להתמקד בלנשום כמה פעמים ביום, זה קל? לא! זה אפשרי כל הזמן? לא! אבל זה אפשרי, וככל שעושים ומתאמנים ככה משתפרים ומאמינים. תנסו, מה יש לכן להפסיד.

אוהבת תמיד

מיכל

השאר תגובה

כל התגובות עוברות אישור לפני הפרסום

לרכישה