my reason why
לאחרונה צפיתי בהרצאת טד מרתקת על שיווק ומה גורם ללקוחות להיות נאמנים דווקא למותג מסוים ולא אחר, מה מניע אותם לרכוש דווקא אצלנו, מה הופך מותג ל"אחר", בולט בשוק (מעבר לתכונות המוצר, שיכולות להיות זהות להרבה מוצרים אחרים). נושא שמרתק אותי. זה לא שהיה בהרצאה משהו שלא ידעתי קודם אבל אופן הניסוח, הבהירות, הפשטות שבה הסביר אותם ביחד עם הדוגמאות שנתן השאירו אותי אחרי ה-20 דק של ההרצאה עם הרבה חומר למחשבה שהתרוצץ במוחי.
יש רבים שיגידו שזה מוזר שאני משתפת את קהל הלקוחות, הקהילה שלי בזה, אבל אני שחלק מהמאפיינים הבולטים שבי הם הישירות, הכנות והשקיפות על מה שקורה מאחורי מסך העצמאות זה בול בפינה שלי.
אז אני אנסה לנסח כאן בבהירות, ואם זה מעניין אתכן אשמח תמשיכו לקרוא 😊. את מהי "הסיבה שלי"? (באנגלית זה נשמע כמובן הרבה יותר טוב) מה מניע אותי בנדוטו. מה גורם אצלי לתחושה הזו של הבעירה מבפנים, תחושת ההשראה שיש לנו לפעמים בגוף (ולא, זה לא חייב להיות רק משהו אחד).
זה כנראה נשמע כמו קלישאה, אבל כנראה שלפעמים קלישאות הן נכונות. המניע העיקרי שלי מסתבר הוא אתן, הלקוחות שלי, הרגעים בהם אני חווה את המשמעות של המוצרים עבורכן ועבור הילדים שלכן, כלומר הידיעה שהם סיפקו: נחמה, חום, אהבה, עניין, יופי לחיים ועוד.
את זה הבנתי (כמו בוקס בבטן) אחרי ה-7 באוקטובר, כשהחלו לזרום אלי עוד ועוד בקשות כגון: השמיכות האהובות עלינו אינם, זה הדבר היחיד שהילד רוצה מהבית שהיה לנו. אובדנים שאנשים חוו והמוצרים שסיפקו את הנחמה שאחרי, סיפורים רבים על משמעות כה רבה שהתקשיתי להכיל את כל זה. אז כשאתן כותבות לי שאתם ישנים רק על המצעים שלנו, שהילדים לא מוכנים למשהו אחר, שזה מספק נחמה, העיניים שלי נוצצות מהתרגשות, ואני שוב מבינה למה זה היה שווה את הכל (כי איך לומר, להיות בעלת עסק בישראל זה לא פיקניק).
תחושה נוספת חזקה שמניעה אותי היא הידיעה שאני מייצרת מוצר הוליסטי- שלם, מה הכוונה? המוצרים מלאים בקסם, איכות, אהבה בכל שלב בתהליך, רכות, הסתכלות על תהליך הייצור מתוך מחשבה על העולם, על הספקים שמייצרים את המוצרים, האיורים הקסומים, חומרי הגלם הטובים ביותר, ובקיצור הידיעה שמכל הבחינות אני מייצרת משהו שהוא הכי טוב שיש לילדים שלנו ולעולם, משהו שיחזיק שנים רבות ולא יושלך לפח בעונה הבאה (וכן אני אדם מאוד רוחני ומאמין ואני חושבת שיש לכל אלה משמעות, אדם שמעדיף פחות חפצים ופריטים, אבל שכל פריט יהיה מלא בכזה מין קסם ייחודי ועם מלא אופי).
שאר תוצרי הלוואי, האיורים הידניים, האנשים שהם חלק מהעבודה על המוצרים, האיכות, היופי, הייצור המקומי (וכן הוא בהחלט בא על חשבון רווח יותר גדול) , אלו כבר התוצאות של הכוחות שמניעים אותי מהבפנים שלי.
ולמה אני משתפת אתכן? ראשית כי הכתיבה עבורי היא מקום של פורקן וריפוי. ניסוח והבנה לעומק של תהליכים ודברים בתוכי. ושנית, יש פה לקוחות שהולכות איתי שנים רבות רבות , שרוכשות ממוצרי עשרות פעמים בשנה, ואני שמנהלת עסק מקומי שהוא בסוף של אישה אחת, רוצה שהן יכירו אותי ואת מה שמניע אותי.
ואולי אולי, זה ייתן גם השראה או חשק למישהי נוספת לכתוב את "הסיבות שלה" הדברים שמניעים אותה, זה יכול להיות בכל תחום שהוא, אין חוקים. ואני מבטיחה שזה מפתיע ומרגש.
בברכת השראה וחיים מלאי אהבה והגשמה
תודה על מי שאתן
תמיד שמחה לשמוע מכן
מיכל